Cuma, Aralık 23, 2011

Balsız Günler



Kırmızı közlenmiş biber yanında ekici krem peynir, pazardan aldığım köy peyniri, bir ya da iki tane yeşil zeytin, iki üç çeşit reçel, taze domatesler, tavşan kanı demlenmiş bergamotlu çay, kızarmış ekmek dilimleri, ve olmazsa olmazım yağ-bal ikilim…

Şömine üstüne sıraladığım pembe, mor saksılardaki pembe,beyaz,mor tonlarında olan çiçeklerimin güzelleştirdiği güzel balkonumda yapardım kahvaltılarımı. Çok keyif alırdım gökyüzüne yakın yaptığım kahvaltılardan. Çokta güzel yerdim. Saatlerce kalkmadan otururdum oracıkta standartlaştırdığım yerimde. Misafirlerim olurdu. Misafir dediğime bakılmasın yakınlarım olurdu. Zaten öyle yol geçen hanı olmadı kahvaltılarımdaki kahkahalarım. Saatlerce masayı kaldırmadığımızı dinlenip yemeye tekrar devam ettiğimizin sayısını bile bilmiyorum. Hele bir de menemen yaptıysam acılı, bu süreç daha bir uzardı. Burada becerikli hatunum mesajı veriyorum;)

Antalya, GÜNEŞ’in şehri. Sıcak havaların 3 ay terk ettiği bir yer burası. Bu nedenle yılın büyük bölümünü balkonlarımda geçiriyorum. Bugüne dek neler dinledi o balkonlar. Ne fallar bakıldı ne yorumlar yapıldı.. Hatta üst komşum yok alt komşu genelde olmuyordu evinde onun iki alt katında olan yani 6.kattaki meraklı komşumuz herkesin her şeyini biliyor olmalı ki arada geldiğinde öyle bir fal bakıyordu dersin cinlerle akraba bu hatun! Cümlelerimize kadar birebir okuyordu içimizi ve yaşanılanları… Tesadüf işte. Yüksek sesle konuşan bizden kaynaklanmıyordu yanlış anlaşılmasın…

Dedikoducu meraklı insanlardan nefret ediyorum. Geçenlerde sınıf arkadaşım olan iyi niyetli bir kız arkadaş dedikoduyu patlatınca yüzünün ortasına okkalı bir tokat yapıştırasım geldi! Neyseeee. İyi niyetli kız okuyorsan bu kısım senin için! Hatta sen uğraşma özetini söyleyim paragrafın; “Burnunu öyle her şeye sokma.” Kanatsız melek gibiyim be! Lafımı sokuyorum anlaşılmama ihtimaline karşı çok uğraşmasın düşünürken yorulmasın diye özetliyorum bir de!:)

Neyse ki kış geldi. O üç aylık döneme girdik. Balkonumu özlüyorum. Artık kahvaltı yapamıyorum! Sanırım kış geldiği için. Bal da yemiyorum uzun zamandır, bittiği için olmalı. Kış gelmesi kötü oldu. Yoksa her şey yine güzel olurdu kış olduğu için böyle eminim… Kış geldiği için insanlar böyle olmuş olmalı… Aksi taktirde böyle değillerdi. Hiç uzaklaşasım gelmezdi bu onların yüzünden olmalı yani mevsimlerin yüzünden demek istedim. Kışlar yüzünden soğuklar yüzünden. İnsanlardaki anlık değişimlerin nedeni de bu olmalı. Heyttt be kış neymişsin sen. Buz dağları sıcak iklimlerde olmaz ki. Nedeni bu imiş. Kış gelince görebildiğim yerler oldu sadece buzlar…

Balsız kahvaltılarım balsız günlerim, dakikalarımın da tadını kaçırdı. Kızarmış ekmeğimde yağım vardı ama balı yoktu üstünde… Bense o tadı seviyordum…

YİNE YAZI BEKLERİM...


Hiç dinmeden yağmak isteği var içimde... Birde yeni bir bal kavanozu ile başka bir şehre kaçma isteği...

2 yorum:

aRda butlan dedi ki...

Sevgili Uykumgeldiyine,
Mesaj servisine ulaşamadık, buradan yazmaktayız. aRda butlan blog sayfasına hoş geldiniz. Ne iyi ettiniz, geldiniz. O üç-beş kişiden biri de biziz, biz de msn kullanmaktayız; ve aynen sizin gibi waffle'a bayılmaktayız. Ama şunu da belirtmeliyiz ki biz, KOÇ burcuyuz. Burçlardan her nekadar anlamasak da YAY burcu bize karşı hep kötü anlatıldı. Önyargılıyız.
Bu arada biz diye ifade ettiğimiz zevat aslında tek bir kişi, o da aRda butlan'dan başkası değil.
Sevgi ve saygılarımızla,
aRda

uykumgeldiyine dedi ki...

Sevgili aRda butlan, hoş buldum ve sizde hoş geldiniz. Msn kullananlardan olmak güzeldir hele bir de waffle sevenlerdenseniz bu gerçekten güzeldir. YAY'lar candır nasıl sevilmez? KOÇ'larla da güzel anlaşırlar bu sebepten ötürü önyargılar kalkmalı;)

Sevgi ve saygılarımla,
Uykusugelenkız