Perşembe, Aralık 22, 2011

Gel-Git...ler



Her şey yolundaydı. Yaşamımdaki her şey, benim dışımdaki herkesin gözünde yolundaydı. Oysa ben kronik bir endişenin, sonu gelmeyen bir arayışın ve tam olarak ne olduğunu bilemediğim bir bekleyişin pençesindeydim.

Mutsuzluk, eksiklik hissediyordum. Aslında tüm motivasyonumun, hırsımın içimdeki mutsuzluktan, boşluktan, korkularımdan geldiğini kimse bilmiyordu. Zihnim hiç durmuyordu; sürekli planlar, hedefler, hevesler yaşamımı kuşatıyordu.

Aileme, arkadaşlarıma, kısacası çevremdekilere göre her şey muhteşemdi. Gülümsememin altındaki beni gören yoktu. Ordan oraya giderken benim gerçekten kim olduğumla ilgili kimsenin fikri yoktu. Herkes bana bir şey anlatmaya çalışıyor, benden bir şey bekliyordu. Duygularımı yansıtamıyordum.

Kalabalığın içindeki yalnızlığım sadece bana aitti.
“Hep gitmek istediğim bir yer vardı, hep yapmam gereken bir şey…”
Kendimi dinlemekten çok bir koşuşturmaca içindeydim. Kalabalıklar içinde yaşamın bir anını boş bırakmama çabası içindeydim.

Yapmam gerekense ruhumdaki yırtıklarla kucaklaşmak idi…



13 yorum:

MORlu HURİye dedi ki...

Söylemek yetseydi gönül incisi..

Ah, keşke, konuşmak yeterli olabilseydi...

O deli çocuk yüreğin, kibirli büyük harflerin, meydan okuyan ateşten gözlerin, yaşanmışlıklarının uğultusuyla sağırlaşan kulakların.. Tanıdık, bildik...

Benzer durumları, 'kendimizden eklediklerimizle' yaşamışlıklarımız yapıyoruz. Hepimiz aynı kitabı kendimizce yorumlayarak okuyoruz..

Belki milyonlarca kez dinlediğin 'bu şarkı'yı bu gece yeniden dinle.. Önce kendin için, sonra hayatına dokunan bütün parmaklar için... Yetersizliklere çare olabilir belki...

http://www.youtube.com/watch?v=7UzqRmxylr0

uykumgeldiyine dedi ki...

ya bugün o günse hayatın son günüyse
içimi korku sardı bu sabah

sevdigim şeyleri düşündüm sevdiğimi insanları
gördüğüm ve görmediğim yerleri
son kez uyandıysam ve yapamadığım şeyler varsa
içimi korku sardı bu sabah

derdimiz yaramız acılarımız farklı olabilir
göz yaşlamızın tadı aynı
değişik çok başka gibi gözüken yaşamlar varsa da
pişmanlık herkes için acı olmalı

sen ben o herkes aynı hikayede
başı ve sonu aynı gerisi farklı
bir yerden tutunduysak hayata
boşa geçirmemeli bırakmamalı...

uykumgeldiyine dedi ki...

-Dinlemek yetseydi keşke...
-Elim yanmadan ateşin yakacağını öğrenebilseydim keşke...
-Gözlerimdeki meydan okuyan ateşlere engel olabilseydim ya da yerinde kullanabilseydim.
-"Ben bilirim"lerden soyutlanabilseydim keşke...

Belki de bunları yaptığım için "ben" oldum.

Sen, ben, o aslında aynı şeyleri farklı suretlerde yaşıyoruz. Korkunç bir düzen içinde.

Bilindik bir hikayenin içine atılmış başka "dünyalı" gibi. Daha etrafı algılayamadan bilineni sıralı bir düzen içinde belirlenilmişliğimize boyun eğerek yaşamak bu düzenin en komik olayı olmalı...

Şarkı iyi geldi teşekkürler kız kardeşim.

Sarp dedi ki...

kendini bu kadar sonsuzluğa itmene sebep olan şey ne acaba ?Bence bu kadar karamsar olma :) Aslında kendi etrafına baktığında herkesi mutlu sadece kendini mutsuz hissediyormussun gibi geliyor...Gerçeklerle yüzleşmek için inan çok erken..

uykumgeldiyine dedi ki...

Kendin ile kaldığında hissedersin bunları. Aslında eğlenceli görünen çoğu insanın ortak özelliğidir. Öyle derin karamsarlıklarım yok esasında. Sanırım sadece can sıkıntısı ya da yazıdaki gibi;

“Hep gitmek istediğim bir yer vardı, hep yapmam gereken bir şey…”
olması.

Sarp dedi ki...

tamam bu karamsarlık değil...
derin karamsarlıkların yok peki bu gel - git'leri atlatman için içinde var olan şu durum
“Hep gitmek istediğim bir yer vardı, hep yapmam gereken bir şey…”
ya oralara gittiğinde umduğunu bulamazsan ?
(çok mu zor oldu ya ? :D

uykumgeldiyine dedi ki...

:))) benim gitmem gereken yerlerim hiiiç bitmezki. Birinde bulamazsam umduğumu diğerinde bulurum hem gidilcek şehirlerde yiyeceğim leziz yemeklerde cabası olur. Yine karlı çıkarım bennn:)

Zor olmadı analizlerin için ayrıca teşekkürler. Bak bir sürü cümle kurduk:)

Sarp dedi ki...

kafa nereye sen oraya :)))
ben aslında anladım senin derdini gel - git'ler bahane amacın şehir şehir gezip farklı yemekler tatmak soran olunca da '' farklılık arayışındayım :D yaklaştım galiba biraz :D

uykumgeldiyine dedi ki...

Okuduğum bir kitapta depresif bir adam yaptıklarını anlatıyordu. Yoga, din, yeni hobi arayışları, psikiyatri seansları, gezintiler ve aklıma gelmeyen onlarca etkinlik. Sonrasında bunları, "geçiyordum uğradım" moduna sokup güzel bir kılıfla kendini, kendine inandırıyordu.

Kendimi ona benzettim sen böyle söyleyince:) Hala gülüyorum.:)

Derdim güzel yemekler yemek aslında ;)

Sarp dedi ki...

ama o kitaptaki amcada abartmış yani :D
aslında o kadar zor değil şehir şehir gezmek :) Bak antalya'da bir ton restorant var!!!Her şehirin farklı yemeklerini yapan ,sırayla her akşam birine gitsen çözülmüş olur konumuz :)

uykumgeldiyine dedi ki...

Anlaşılan tembeliz:)

Sarp dedi ki...

yoo kim uyduruyor ya böyle şeyleri :D
biri davet etse 80 ili gezicez diye düşünmeden kabul ederim de :) şimdilik öyle bir teklif almadığım için kestirme yollara başvuruyorum :D

uykumgeldiyine dedi ki...

Burakkkk anırma evladım dur sakin ol :))) uyanamama ihtimaliniz nedense çok yüksek:)