Çarşamba, Şubat 01, 2012

Barış Manço...


Barış Manço 
(d. 2 Ocak 1943, 
İstanbul - ö. 1 Şubat 1999, İstanbul), 
Türk besteci şarkı sözü yazarı ve TV programı yapımcısı. Türkiye'de rock müziğin öncülerinden, Anadolu Rock türünün kurucuları arasında sayılır. Müziğe başlangıcı Galatasaray Lisesi'nde oldu.Yüksek öğrenimini Belçika Kraliyet Akademisi'nde tamamladı. Bestelediği 200’ün üzerindeki şarkısı kendisine 12 altın ve bir platin albüm ve kaset ödülü kazandırdı. Bu şarkıların bir bölümü daha sonra ArapçaBulgarcaFlemenkçeAlmanca , Fransızcaİbraniceİngilizce,Japonca ve Yunanca olarak yorumlandı ve Barış Manço, kimi şarkılarını günlük hayatından aldı. “Domates, Biber, Patlıcan”, buna bir örnektir. Hazırladığı televizyon programıyla dünyanın pek çok ülkesine gitmiş, bu nedenle "Barış Çelebi" olarak adlandırılmıştır.



Barış Amcam... 
Adı gibi yaşadı BARIŞ dolu yaşadı... İnsanlar barış içinde yaşasın istedi, yıllarını verdi bu düşüncesinin peşinde. Hatta o kadar içselleştirdi ki oğullarına Doğu-Batı isimlerini verdi.. Siyahla beyaz gibi gösterilen doğu batının aslında bir olduklarını gösterdi...
İmreniyorum oğullarına ve deli gibi kıskanıyorum. 
Hatta kıskandığım nadir insanlardandır.
Barış Amca farklıydı.
Benim için, senin için, onun için...
Farklıydı işte. 
Kemal Amca gibiydi benim için. 
Birini izler gülerdim birini dinler keyiflenirdim..
Şimdi ise şarkıları içime işleyen, filmlerinde güldürürken düşündüren "ahhhh keşke yaşasalardı ve yeni şarkılar yeni filmler ekleyebilseydim listelerime" diye sitem ettiren iki büyük insan...
Öldüğümde eğer ruhlarımız karşılaşırsa sizlere sizi çok sevdiğimi söyleyip kocaman kucaklamak sarılmak istiyorum.
Barış Amca... iyi ki şarkılar söylemişsin ve iyi ki senin şarkılarınla büyümüşüm...
Seni Seviyorum.
Ruhun meleklerle olsun...



2 yorum:

Fikir Beyanı dedi ki...

ileride türk paralarında resmini görmek istedğim sanatçıdır.

uykumgeldiyine dedi ki...

Sana katılmamak elde değil...